top of page

Farma Cultura Magazine

שייק ירוק זה למתחילים


כן למתחילים. יש בו חסה, פטרוזיליה , תרד, סלרי אולי גם ספירולינה או מורינגה. וגם אם לא הכרתם את השניים האחרונים זה בסדר, אמרנו שזה למתחילים. אם התחלתם את היום עם מים ולימון וויתרתם על הקפה על הבוקר, הי זה לא פשוט...אבל הבנתם איך כדאי להתחיל. אם הפכתם להורים, מזל טוב! יש לכם בלנדר על השיש, ככה זה כשמתחילים. אם שתלתם גינת ירק קטנה והארוחה הראשונה שגידלתם היא שייק ירוק, זה בסדר אמרנו לכם שזה למתחילים.


צילום : טלי דברת


ככה בדיוק זה קרה גם לנו כשהתחלנו. בגינה גדלו המון עלים ירוקים ובבית זעטוטה, אמא עיפה מידי, הריון שני ואנמיה קלה. הפתרון לכל זה הסתתר כבר אז בגינה.


הוא הפך מהר מאוד ממשקה של "אנשי בריאות" למיינסטרים. ממשקה שמתחילים לשתות כשרוצים לעשות שינוי בתזונה למשקה שתמצאו מככב בפינטרסט, בתפריט של בר מיצים איכותי, כמעט בכל קיוסק שני בנויורק סיטי ואצל השכן מהדירה מעל. נדמה שהיום כבר לא צריך להסביר למה זה טוב, וזה הישג די מדהים למשקה עם צבע ירוק.


צילום: עופרה רון מזור


אז קמתם בבוקר עם חשק להתחיל את היום בטוב, הנה 10 דברים שכדאי לכם לדעת על שייק ירוק:



1. הוא ארוחת בוקר, כן אמרנו ארוחה :) ארוחת בוקר מעולה לילדים שאמורים לשבת על הבוקר ולהתרכז, אידיאלית אחרי אימון בוקר, לא רזה אבל מרזה. כל זה קורה בזכות הסיבים של העלים שנטחנים בשייק ואליהם נקשרים הסוכרים, הויטמינים והמנרלים שמשתחררים לאאאט.


2. ניתן להכין מראש את הירק, ערב עד שניים לפני, כשהם שטופים, ארוזים ומחולקים למנה. בבוקר רק נותר לפתוח את האריזה ולמלא את הבלנדר בפרי ונוזל.


3. בלנדר. בלנדר אמיתי. אל תנסו את זה עם בלנדר מוט. לנו יש ויטמיקס, אפשר גם אחרים רק חשוב שהבלנדר יפנק בטחינה איכותית, במהירות כזו שכל עלה הופך לסמוד'י .


4. מומלץ שהשייק הירוק יכיל מרכיב שומני כמו אגוזים, שקדים, חלב שקדים חמאת קוקוס ועוד. השומן הטוב עוזר לכל הטוב בירוק להספג בגוף.


5. הכינו בעצמכם את חלב השקדים. זה ממש קל, באותו זמן שאתם מכינים את העלים בערב ליומים קדימה וחסכתם לעצמכם חומרים מייצבים או משמרים וסוכרים מיותרים שנמצאים בחלב מהמדף. נכין לכם מתכון בנפרד.


6. קרח או פרי קפוא בשייק יהפכו את השייק לסמוד'י קרמי- יאמי!


7. אולי כדאי היה לרשום אתזה בסעיף הראשון, אבל לא! כי אנחנו לא מטיפים. אבל אם אתם בעניין של שייק ירוק והעלים שאתם מתכוונים לשים בשייק הם עלים מהסופר, אז אל. אם הכוונה הטובה שלכם זה משקה בריא ובסוף יצרתם מיץ עם חומרי הדברה - עדיף פשוט לוותר, תחליפו לארוחת בריאות אחרת. אם יש לכם גינה תקטפו ישר מהגינה או תוודאו שהירוקים שלכם אורגנים.


8. ירוקים שלא כדאי לפספס: נענע, פטרוזליה, תרד, סרפד, קייל * (לא מתאים לכולם)


9. לילדים - תמתיקו! תמר וגם שניים לוקח, אפשר להוסיף ממרחים טבעיים מבוססי אגוזים קקאו וסוכר לא מעובד. שיהיה להם מתוק וכיף לשתות. למה לא?


10. תנסו בהתחלה להצמד למתכון. כי יותר מידי או פחות מידי יהפוך את השייק ללא טעים, והוא יכול להיות טעים על באמת, אז למה לא?


רוצים מתכון? בבקשה.


מתכון לשייק הירוק שלנו

בלנדר 4 כוסות:


500 גרם מנגו, מומלץ לשלב גם פירות יער.

400 גרם חלב שקדים.

500 גרם מים.

80 גרם פטרוזיליה (צרור)

30 גרם חסה (2-3 עלים)

20 גרם סלרי (שתי מקלות)

20 גרם תרד

1-2 תמר תלוי בטעם

מומלץ להוסיף עלי נענע/ סרפד/ ריג'לה שגדל בגינה


בתאבון, ספרו לנו איך יצא :-)


bottom of page